zondag 6 april 2014

Vélomanie

Vorig jaar belandden we op spoed op Pasen, dat vonden 'we' niet eens zo erg.
 
Neen, dat klinkt niet goed.
Laat het mij anders zeggen.
 
Vorige jaar belandden we op spoed op de dag van De Ronde Van Vlaanderen, dat vonden 'we' een ramp. Zo erg dat zelfs de geluidsloze televisie in de wachtzaal geen soelaas bood. 'We' weigerden te kijken.
 
 
Om maar te zeggen hoe belangrijk het was dat de koers vandaag wél kon bekeken worden.
Vandaag bestond mijn taak dus vooral uit het entertainen van de kinderen, vaders blikveld tussen zetel en tv vrijhouden en met belegde broodjes aanrukken.
Ik heb dat goed gedaan, al zeg ik het zelf.
Moeder was een keer een brave huisvrouw.
Jasper sliep tussen één en half drie, Verne viel in slaap een half uurtje voor de aankomst en ook Jasper lag op het moment suprême boven in bed een flesje te drinken.
Iedereen happy ten huize Asper, behalve ik dan daar ik mij sinds drie weken verplicht zie te supporteren voor verliezer Tom Boonen hoewel ik eigenlijk stiekem een beetje een hekel aan hem heb.
Nuja, het trauma is verwerkt.
De wederhelft, die trouw voor Cancellara duimt, lacht breed.
 
 
Matijs, wielrenfanatic extraordinaire, is uiteraard dolenthousiast dat hij zichzelf een mini-pelotonnetje heeft gekweekt.
Aan een dochter heb je hoogstwaarschijnlijk niks, toch niet op dat vlak.
Hij is echter als de dood dat hij later zijn zondagnamidagen zal moeten slijten in de zijlijn van een drassig voetbalveld.
Dus krijgen de jongens 'De Koers' hier met de paplepel ingegeven.
Mij verblijdt het vooruitzicht op eenzame zondagochtenden, als alle levende zielen hier in huis in lycra op een smal zadel de velden intrekken en ik ongemoeid mijn nagels kan lakken.
Dat zullen schone tijden zijn!
 
 
Verne in café De Flandrien.
 
 
 
Jasper in suitable attire.
 
 

6 opmerkingen:

Twee emmerkes water zei

Zolang ze niet alledrie 'op de rollekes' voor den tv willen trainen in hun lycra pakjes... :D

Unknown zei

Dat wordt hier in de garage gedaan...met de laptop op mijn wasrek! Een tweede wasrek kopen en ze kunnen erbij!

Mamadammeke zei

Wat een geweldig stukje alweer! Ik heb hier ook zo ne vent.
En stinken jong, die fietskleren. Ze lagen te drogen op het wasrekje (niet van de was, maar van de zweet) naast mijn bad. Ik ging me zonet een verkwikkend baddeke pakken van 2u15' lang (jaja, de nood aan ontspanning was hoog) maar heb die kleren toch eerst ne zwier moeten geven.

Unknown zei

Ik nomineerde jou voor de LIEBSTER AWARD! Ga naar mijn blog voor meer info , de regels en voor de vraagjes :-) Tot zo! xxxxxx Nathalie aka Bizzie Bee....

Unknown zei

hier kijken de meisjes ( lees moeder en dochters ) ook koers/veldrijden liefhebsters en als er dan een koers uitgezonden word hangt hier nog net niet een bordje aan de deur met "NIET STOREN KOERS !!!" samen naar de koers kijken een familiale bezigheid ;-)

Grootmoe zei

Schone tijden! You wish, stinkende tijden... Ja dat wel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...