zaterdag 12 april 2014

Plage sans menage

Mensen kijken al eens vreemd als ik rond de middag zeg dat ik alleen (papa is aan het werk) voor een half dagje naar zee vertrek.
Por que?
Alsof dat een volksverhuis betreft die zich voor het ochtendgloren moet voltrekken.
De broertjes zijn toch alles na een halve dag beu en het geeft ons de kans om op het gemakje op te staan.
Niet dat we ooit na 7u opstaan, maar bon.
Ander verhaal.
 
 
Noteer: Een goeie infrastructuur is alles.
Je hele huishouden meezeulen vind ik gewoon geen optie.
Ik word al moe van het gedacht alleen, dan blijf ik liever thuis.
Het is voor mij ook vakantie, toch?
Dus ik rijd naar ergens waar ze strandstoelen verhuren, eten en drank verkopen, een wc vlakbij hebben en waar speelparafernalia voorzien zijn.
 
Pampers, kinderen en geld.
Dat heb ik bij.
En zakdoeken uiteraard, massa's zakdoeken.
 
 
Dit was vandaag mijn moederlijke biotoop:
 
 
 
In volgorde: de kinders, de toiletten, den drank en mezelve neergevleid op een comfortabele ligstoel.
Alles binnen één blikveld.
Bemerk ook de omheining rond het spel...van onschatbare waarde.
Meer moet dat niet zijn.
Ik lach stiekem in mijn vuistje als ik moeders en grootouders met hamers, windzeilen, plooistoelen en strandspeelgoed over de dijk zie strompelen.
Voor geld is alles te koop.
Lelijk gezegde maar zo waar. En zo praktisch.
Voor een snipperdagje moet dat kunnen.
 
 
Uitgeteld en met zand tot in de onderbroeken en oren zijn we huiswaarts gekeerd.
Summer has begun!
Woohoo!
 
 
 
 
 
 
 

8 opmerkingen:

Mamadammeke zei

Heerlijk!
Ik ben gelijk als gij, liever wat meer betalen voor comfort en gemak :)
Zo weten we ook weer waarvoor we werken he, en een dagje pretpark krijgt ge ook niet betaald met het geld van uw speeltuig en stoelen ;)

Unknown zei

o zalige tip; ik ging nog vragen waar het was, maar google heeft mij ondertussen naar de juiste plek geleid ;-) Leuk alternatief voor die eeuwige volksverhuis naar de blaarmeersen e.d.

Danine zei

zalig!!!
I love uitstapkes-zonder-auto-vol-te-proppen!!

Liesbeth zei

Groot gelijk!

Loopje zei

Vraagje: hoe doe jij dat met middagslaapjes? Wij kunnen met onze peuter van 17 maand pas vertrekken na de middagdut, anders is het kind werkelijk niet te genieten. Helaas slaapt ze tijdens het weekend soms zo lang (slaap inhalen want in de crèche biedt ze heftig weerwerk tegen slaapmomenten) dat het tegen dat ze wakker is al bijna de moeite niet meer is om nog aan een verplaatsing te beginnen. Dan trekken we dus nog maar eens naar de plaatselijke speeltuin, maar daar hebben we het stilaan wel wat mee gehad.

Unknown zei

Soms lukt het om Jasper te laten slapen van 10u30 tot 13u...hij is vaak op van 6u30.
En andere keren reken ik erop dat hin wat dut tussendoor...in de langere autoritten, in de buggy...dat is zeer vaak niet het geval en dan is hij al eens lastig en wou ik dat ik thuis was gebleven. Maar duracel-konijn als hij is, is hij op verplaatsing vaak meer te genieten dan thuis. Dus buitenkomen is dan eigenlijk relaxter dan binnenblijven!
Wij gaan vaak voor uitstapjes die meer dan een uur rijden zijn, dan heb je nog es wat tijd als koppel om met elkaar te praten overdag. En de kindjes slapen of zingen of eten braaf ingesnoerd in hun stoeltje. Handig!

Kristien zei

Ik ga het toch vragen: waar vind je die hemel op aarde?

Unknown zei

In heist! Bij Knokke! Hemel op aarde indeed! Lekker rustig, makkelijk parkeren en een moeder-en-kind-paradijs!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...