vrijdag 4 april 2014

Mission accomplished

Laaaaaang geleden dat ik het nog eens als vanouds over stront had, toch een tijdlang de populairste tag hier geweest.
Dat is het nadeel aan groter wordende kinderen of aan het ontgroeien van de babyfase...er wordt zo creatief niet meer gescheten.
Ik kan mij de laatste prot in bad en bovendrijvende bruine olie (lang leve borstvoeding) niet meer herinneren, dat zegt genoeg.
Prot in bad, wipperkak, poepfontein, drek tot in de nek...ze behoren allemaal tot het verleden.
Je ontgroeit het ook...lachen met elke misstap.
De zoveelste drol is op den duur de zoveelste drol. Hilariteit komt daar niet echt meer aan te pas.
 
Nu heb ik er zo ongeveer mijn volledig repertorium aan kaksynoniemen doorgedraaid, maar ik kan je met vreugde melden dat dat niet het enige is waarbij dat werkwoord vandaag van pas kwam.
Verne heeft nog eens een reguliere drol gedraaid, gewoon recht in de pot.
Lekker mainstream.
 
 
Big news?
Voor ons wel ja.
Na maanden van constipatie, pijn en ontlastingsangst, van ophouden en staalhard ontkennen dat hij nijpt, van accidentjes en tranen is dat een overwinning.
Voor Verne en voor mij!
Het is immers niet uitzonderlijk dat ik de speelmat te lijf moet gaan met ontsmettende producten en plastic schaapjes sta schoon te schrobben boven de gootsteen if you see what I mean.
 
We vierden met een citroentje (blikje san-pellegrino-limonade met citroensmaak waar Verne meermaal daags naar vraagt en nooit of te nimmer krijgt), het openen van een vakje op de bestofte kakkalender (heb ik het daar eigenlijk al eens over gehad?) en een foto. Want Verne is een blogkind...van elke gebeurtenis groot of klein, moet er steevast een foto zijn.
Anders zet hij het op een kniezen.
 
Ik bespaar je de details.
Just take my word for it, er ligt een duikboot in de vijver.
 
 
 
 
 

13 opmerkingen:

Miss Milla at Home zei

Herkenbaar! Ik had een tijdje ook de indruk dat kaka en pipi de rode draad door mijn leven was. En dan hadden we ook nog een puppy die ik zindelijk moest zien te krijgen. Soms kon ik er echt niet over zwijgen, tot grote ergernis van manlief...

Twee emmerkes water zei

Applausje voor Verne!
Op naar een reguliere kakroutine! :)

Eilish zei

En die kakpot staat altijd op tafel bij jullie ? .-)

Unknown zei

Betrapt! Ik wou nog wat daglicht en een effen ondergrond...

Emma en Mona zei

die gaan zo kwaad op je zijn later :-)
Maar ja kijk, we kennen het allemaal!
En je schrijft zo heerlijk vlot.

Unknown zei

Nog nooit zo'n mooie designer kakstoel gezien, die mag wel eens op tafel, ik begrijp het. Hier ook al paar jaartjes voorbij dat stadium, maar ik heb massa's verhalen over wrede kakincidenten, ge wil da nie weten!

Unknown zei

Ik weet het...ik heb nog getwijfeld. Maar ja.

Unknown zei

I can imagine though!

Mamadammeke zei

Ik geloof je op je woord!

Metimebyseija@gmail.com zei

Blij dat die fase reeds lang achter mij ligt.

Liezewiezewoes zei

heerlijk stukje :D
En jammer genoeg hier ook een bekend probleem met de grootste dochter... Hier, na een dik jaar van miserie, zakjes movicol, lavementen via de spoed, nu eindelijk wat regelmaat. Madam krijgt dan ook elke keer ze flink op de pot zat snoep of chocolade als beloning. Niet erg pedagogisch verantwoord, maar het werkt wel en alles is beter dan constant die zakjes movicol moeten geven of op spoed een lavement gaan halen!

Metimebyseija@gmail.com zei

Ik heb je genomineerd voor de Liebster award. Veel plezier ermee!

Unknown zei

Thanks! Not sure wat dat is maar het klinkt goed!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...