zondag 15 september 2013

Fantoompijn

Je moet er een naam aan geven.
 
Wij gingen voor piemel en spleetje.
Omdat ik dat zelf zo geleerd heb als kind zeker?
Omdat dat dat mij meest natuurlijk lijkt.
 
 
 
Een muisje is voor mij een gesnorhaard dier, niks anders. Een v*gina vind ik een onuitspreekbaar woord, zelfs in medische context, en een verkleinwoord daarvan klinkt bij voorbaat illegaal. Er zijn er die poeni, yoni, minnemoesje of ander geks verzinnen.
Niet mijn ding.
Spleetje dus, is het ook gewoon. Toch?
Bij de jongens lijkt het enige alternatief mij plasser, maar dat vind ik een te nuchter en functioneel woord voor die twee schattige aanhangseltjes hier in huis. P*nis impliceert al een hele hoop mannelijkheid, dat is niet aan de orde. Piemeltje kies ik.
Verne en ik zijn alvast allebei even tuk op het onderwerp.
 
Verne op bezoek bij Thomas de trein.
 
 
Piemel
"Moet hij pipi doen! Moet hij pipi doen! Snel. Snel potje pakken!" roept Verne tegenwoordig als hij moet plassen.
Derde persoon.
Dat kan simpelweg een taalfout zijn, ofwel benoemt hij zijn piemel met respect in de derde persoon.
Ik vermoed het eerste, maar het tweede klinkt leuker.
Ik ben daar wel trots op, dat ik zo twee perfecte piemeltjes heb geschapen, binnen in mijn baarmoeder.
Ik ben eraan gehecht, aan die dingen.
Een afwijking? Of heeft elke moeder dat?
 
 
 
Spleetje
Verne heeft mij lang met grote ogen en medelijden aangekeken.
Alsof ik iets miste. Alsof er ooit een piemel had gehangen en ik die tragisch kwijt was gespeeld.
"Oei! Mama piemel weg!".
En ik maar uitleggen...
Maar die fase is nu voorbij. Verne erkent het bestaan van spleetjes als een echt lichaamsdeel, geen defect.
Mondjesmaat evenwel.
Dat mama er één heeft aanvaardt hij, zelf gezien. Van zijn nichtje kan hij er ook nog inkomen. Maar als ik dan andere meisjes opnoem...die van de opvang, omie en grootmoe, moeke An, meter Amelia...dan krijg k een verontwaardigde "neunnnnn!!". Mama! Wat zeg jij nu? -style.
 
 
Mannen.
Er is werk aan.
 
 
Jasper is intussen met geheel andere fauna en flora bezig...
 
 
 
 
 
Laatste kans om mee te doen met de GIVEAWAY people. Chopchop!
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...