vrijdag 12 april 2013

Erfelijk belast

Dat heeft 'em van zijn puntjepuntjepuntje.
Het is een leuk spelletje om te spelen maar bij Verne waren er zo jong maar weinig aardigheidjes waarvan de schuldige zo makkelijk aan te wijzen was. Jasper daarentegen...





Er is natuurlijk het oorgaatje, remember?
Er zijn in de familie menig gaatjeseigenaars, de dichtstbijzijnde is mijn broer Ewout. Dat steken we dus op hem, al staat zijn gaatje naast zijn oog.








Dan zijn er nog zijn teentjes.
Nauwelijks luttele seconden uit de buik en de vroedvrouw had het al opgemerkt: "ha, kijk es...hij heeft gekruiste teentjes". Gekruist is een groot woord, maar ik zag toch meteen mijn moeder haar tenen voor me. De befaamde Vanfraechemtenen waar menig nichtje over klaagt, waarbij één teentje verstoppertje probeert te spelen onder het andere. Cute (bij Jasper, not so much bij mijn moeder).


Van tenen sluiten we naadloos aan bij vingertjes: Jasper heeft opmerkelijk elegante lange en perfecte vingernageltjes. Vrouwelijk bijna. Die komen ook van langs mijn moeders kant, ik kan er met mijn stompjes alleen maar van dromen. Verne heeft die nageltjes helemaal niet: hij heeft Matijs zijn kolenschoppen geërfd en dat is prima voor een man. Verder hebben beide kindjes mijn aanleg voor zwarte nagelrandjes meegekregen. Typisch. Zonde van die elegante nageltjes natuurlijk...ik knip en schrob ze zo vaak ik kan! Levenslang. Of toch tot de puberteit, dan mogen de jongens voor hun eigen vuiligheid zorgen.



Wat nog? Vingerzuigen.
Nu Jasper dankzij een tutje ontdekt heeft dat zuigen geweldig is, sabbelt hij elke vrije minuut op zijn vingertjes of knuistje. Steeds vaker zijn dat zijn ring- en middenvinger. Je weet wel...dat onnozele rockstersymbool waarvan geen kat weet wat het betekent. See?
Als ik dat zie denk ik meteen aan enkele van mijn nichtjes die als kind net dezelfde rockster-zuig-gewoonte hadden.




Next?
Regenafbuigers.
Ik weet niet welke naam ik ze anders moet geven, maar Matijs heeft ze. Ik bedoel er een soort groeven/ lachrimpels mee die bijna van ogen tot kin lopen...een wegomlegging voor het water als Matijs in de regen gaat fietsen als het ware. Zo zie ik het toch.
Die zullen ferm van pas komen dus in het eventuele geval dat Jasper ook fietsverslaafde wordt, een stille droom van vader Matizzel.
Zo. Eind van mijn Latijn, voor vandaag althans.
Al is deze lijst ongetwijfeld onvolledig.
Op zoek naar meer dus!

4 opmerkingen:

Katrien Mestdagh zei

amai, zo nen boek... ze heeft nen Ipad zeker?! ;-)

Unknown zei

Het is nochtans wennen hoor...ben er superlang aan bezig geweest!

Juf Sarah zei

Ik heb ook zo 2 extra gaatjes in mijn oren...
In mijn puberjaren stak ik daar een extra oorring in... Tot grote ergernis van mijn ouders :)
Geen idee waar dat vandaan komt...

Unknown zei

Ik heb geen toegang tot jr profiel juf Sarah, dus kan niet checken of ik je ken. Maar zeker rondvraag doen in de familie dus, volgens onze pediater ben je nooit alleen met zo'n gaatje. Op zoek!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...