donderdag 21 februari 2013

Tegenslagen

Het leven van een jonge moeder is geweldig, ook al is het hummeltje in kwestie een beetje onvoorspelbaar. Veel verliefd gestaar, geknuffel en gesnuffel alhier. Dit is tijd die je niet kan terugdraaien, dus we genieten! Jasper is niet langer het hulpeloos hompje schattig vlees dat pasgeborenen zijn...het wordt een echt babytje. Hij heeft verschillende soorten schrei-tjes die ik perfect versta, pruilt, begint te lachen en laat merken wanneer hij waarin al dan niet zin heeft.
Zo klein en toch al zoveel communicatie!
Kleine oempa-loempa.


Slapen met een half oog open, letterlijk.

Maar het zit ook vol tegenslagen.
Zoals gisteren bijvoorbeeld, toen Jasper een volle maag verzuurde melk overgaf, recht in mijn gezicht. Dat was niet zo fijn. Onze stoffen zetel, die eveneens slachtoffer werd, is dezelfde mening toegedaan. Aangezien Jasper sinds dinsdagnacht bezig is aan een fantastische marathon van vrolijk zijn en veel slapen (zelfs overdag!!) ben ik in een vergevingsgezinde bui. Maar, Jasper, dat gaan we toch echt niet herhalen. Overgeven in je moeders gezicht is geen gepast gedrag en getuigt van weinig dankbaarheid. Al die goeie melk...

Nog zo'n tegenslag:
Als je zoveel uren als ik spendeert in comfy kleren (lompen volgens sommigen onder ons) met afwisselend de linker of de rechtertiet bloot, helpt elk beetje. Dus laat ik mijn lompen strijken door de kraamzorg. Compleet nutteloos want niemand ziet me zo, maar ik heb daar deugd van. Althans het eerste half uur na het aankleden, voor de volgende borstvoeding/ zweetpartij heeft plaatsgevonden.
Vanochtend heb ik na een boertje-met-wat-bij helaas de favoriete gele gilet en witte bloesje in de wasmand moeten dumpen na 1u versgestreken draagplezier. "Geeft niks, there is more" bedacht ik en trok de volgende gestreken combinatie aan.
Nauwelijks enkele minuten nadat ik aan telefoon tegen een vriendin mezelf hoor vertellen dat ik vermoed dat Jasper geconstipeerd is komt het 'verlossende' antwoord. Versgebadderde baby én ik allebei vol drek. Vol mag je vrij letterlijk nemen. Langs zijn broekspijp en voetje naar beneden gegleden recht op mij. Tweede outfit in de was. Shit happens?
Vervolgens ben ik ondanks de reminder aan mezelf vergeten zijn plassertje op 6u te plaatsen in het pampertje. Pipi galore. Dwars door zijn en mijn kleren heen. Outfit 3.
Ik zal maar eens een wasje gaan insteken zeker?



Gelukkig word ik nooit moe van wat kak-pret. Ik blijf het grappig vinden. Voorlopig enfin.

1 opmerking:

ljehaes zei

zo herkenbaar !!
tja borstvoeding geven is fijn en gezond voor de baby, maar dat ik het nadeel ervan ..
hier moest ik altijd de volgende pamper opengevouwen klaarleggen zodat ik die vlug onder hen in kon schuiven bij het verversen, want anders hing ik of het aankleedkussen weer eens vol .. want meestal kwam de volgende lading als er 'vrijheid' was ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...