woensdag 25 januari 2012

Multitask-meals.


Ochtendkakje is gelijk aan ochtendbadje.
Dat was vanochtend mijn bedenking. Het was immers nodig!
Praktische en oplossingsgerichte aanpak dacht ik zo.

Compleet vergeten hem eerst zijn flesje te geven natuurlijk...met het voorspelbare protest als gevolg.
Daarom een primeur in Vernes bescheiden bestaan: flesje drinken in bad! Verne vindt dat allemaal prettig.

Alhoewel. Primeur... Ik beken: ik heb hem al eens fruitpap in bad gegeven ook.
We zaten met een strikt tijdsschema: feestje, uithuizige vader, ik wist nog niet wat aangedaan en ik moest mijn haar nog drogen. Dan ga ik dus in functionele modus en werk ik mijn taken snel en efficiënt af. Ik wil echter niet dat Verne enige vorm van stress of tijdsdruk ervaart in zijn kleine hersentjes dus rustig een plan bepalen en ondertussen ontspannen vrolijk lopen doen zijn hier bijna SOP's.

The plan-of-attack: Kind in bad steken, ondertussen haardrogend toezicht houden terwijl ik mentaal mijn kleerkast overloop en probeer te beslissen voor welke outfit ik me die dag niét te dik voel.

Met als gevolg dat Verne al prompt in bad was gezet als ik met een half droog hoofd bedacht dat hij nog moest eten ook...
Naakt eten na het badje leek mij te fris. Eten in zijn feesttenue leek mij omslachtig (geen garantie dat hij proper eindigt) en het versgewassen kind eerst iets vuils aantrekken vond ik ook geen optie. Bovendien betekent dat twee keer omkleden en dat is geen efficient timemanagement!
Conclusie: de enige valabele optie was eten in bad.
Dat ging verrassend goed!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...